A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. (WHB) az Építészet Hónapja és a Kulturális Örökség Napjai alkalmából indította el „Oszd meg az építészet élményét” című, háromfordulós nyereményjátékát. A kampány célja nem csupán a márka ismertségének és pozitív megítélésének erősítése volt, hanem az is, hogy szélesebb közönséget szólítson meg és érzelmi kötődést alakítson ki az építészethez és a WHB által létrehozott értékekhez.
A játék során a WHB Facebook-oldalának követőit arra kérték, osszák meg, mely épületeket tartják legemlékezetesebbnek a vállalat munkái közül és kiket vinnének magukkal ezek felfedezésére. A három fordulóban olyan ikonikus helyszínek kerültek fókuszba, mint a Puskás Aréna, a soproni Lőver uszoda, a komáromi Csillagerőd vagy a keszthelyi Hotel Helikon.
A kampány mechanizmusa kézenfekvő és hatékony volt: a résztvevők kommentben jelezhették kedvenceiket és bejelölhették azokat, akikkel szívesen felkeresnék az épületeket. A nyerteseket értékes WHB-ajándékcsomagokkal jutalmazták, miközben a játék az interakciók révén erős közösségépítő hatást is kiváltott.
Az eredmények önmagukért beszélnek: a három poszt összesen több mint 39 ezer emberhez jutott el, közel 72 ezer megjelenést és 3700 feletti interakciót generálva. Emellett új feliratkozókkal bővült a WHB YouTube-csatornája is. ((A kampány költségei 155 ezer forintot tettek ki, amelyhez képest az elérés és aktivitás kiemelkedően kedvezőnek bizonyult. maradjon benne?))
A kampány tanulsága jól illeszkedik egy gondolatébresztő kérdéssorhoz is: mitől sikeres egy építőipari marketingakció? Hogyan szólítjuk meg célcsoportjainkat, milyen csatornákat választunk, és miként mérjük az eredményeket? A WHB példája azt mutatja, hogy a kulturális értékek és az élményközpontú megközelítés hosszú távon is erősítheti a márka iránti bizalmat és kötődést.
Forrás: ÉVOSZ Média Tagozat, WHB Group