2022. január 1-től elektronikussá válik a vízügyi és vízvédelmi hatósági és szakhatósági eljárások túl valamennyi, a hivatásos katasztrófavédelmi szervnél intézhető hatósági eljárás.
Az elektronikus ügyintézés mellett megmarad a hagyományos papíralapú eljárás választásának lehetősége, de csak a természetes személyek számára.
A papíralapú és e-papír ügyintézést felváltják az elektronikus munkafolyamatok a tűzvédelem, piacfelügyelet, veszélyes üzemek, veszélyes áruszállítás, kritikus infrastruktúra védelem, nukleárisbaleset-elhárítás, polgári védelem szakterületek engedélyezési és hatósági ellenőrzései során, így biztosítva az ügyfelek részére az országosan egységes, szabványos eljárásokat.
Az új elektronikus szakrendszer 2022. január 1-től érhető el a www.katasztrofavedelem.hu oldalon, ahol a bejelentkezési képernyő bal oldalán található KAÜ azonosítást követően hozzáférhetnek az azonosításhoz kötött ügyintézési lehetőségekhez.
A vízügyi és vízvédelmi hatósági és szakhatósági eljárások továbbra is a www.vizek.gov.hu oldalon intézhetők.
Az ügyintézési felület 2022. január 1-től érhető el, addig a rendszer alkalmazására történő felkészüléshez a tájékoztatók a https://www.katasztrofavedelem.hu/215/hatsgi-szakterlet IHR - Integrált Hatósági Ügyviteli Rendszer menüpont alatt találhatóak.