Az építőiparban is zajlik a generációváltás. A Z generációt munkaerőként, az Alfa generáció tagjait pedig tanulóként, hallgatóként kell megnyernie és megtartania az iparágnak. Az ÉVOSZ Média Tagozatának idei konferenciáján a résztvevők ezért egyrészt arra keresték a választ, hogy mit kell tudnia a szakmának a fiatalabb generációk megtartásához, hogyan lehet hatékonyan megszólítani őket, másrészt pedig arra, hogy miért fontos a kommunikáció az építőiparban.
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének (ÉVOSZ) Média Tagozata március 20-án tartotta éves konferenciáját, amelynek középpontjában az építőipari marketingkommunikáció aktuális kihívásai, trendjei, valamint a Z és Alfa generáció hatékony megszólítása volt. Az eseményen résztvevő szakemberek – köztük a hazai építőipar megítélését leginkább alakító marketingkommunikációs szakértők – egyetértettek, hogy a generációk közötti párbeszéd erősítése elengedhetetlen: meg kell találni a közös nyelvet a cégek és a fiatalabb korosztály között, hogy az iparág valódi válaszokat adhasson a kihívásokra.
A program során izgalmas előadások és inspiráló beszélgetések világították meg a generációs különbségek hatásait a tartalomfogyasztásra, a márkakommunikációra és a projektalapú gondolkodásra.
Starcz Ákos, az Index.hu Zrt. vezérigazgatója, a Dialogue Creatives vezető partnere és a Libri-Bookline Zrt. igazgatóságának elnöke arról beszélt, miként változtatja meg a Z generáció a média, a könyvpiac és a marketing világát. Kiemelte, hogy a fiatalok rövid, vizuális, interaktív tartalmakra vágynak, az influenszerek hitelesebbnek tűnnek számukra, mint a hagyományos médiumok, a fizikai könyvek státuszszimbólumként még mindig vonzók, de a hangoskönyvek és „booktok” ajánlások térhódítása is jelentős.
Bíró Beáta, a Magyar Építők főszerkesztő-helyettese és médiatervezési vezetője a médiatervezés és projektkommunikáció tudatos tervezéséről tartott előadást, mely során hangsúlyozta: „Ha tehetjük, miért engednénk, hogy más határozza meg, mit gondoljanak rólunk? A tudatos médiatervezés nem opció, hanem felelősség.”
Sipos Imre, a Cemix Hungary marketing- és fejlesztési igazgatója betekintést adott egy nagy márkaváltás kulisszái mögé. Mint mondta: „A márkaváltás hatása az árbevételen nem érződött negatívan – ez a pontos előkészítés és a következetes kommunikáció eredménye.”
Pécsi Norbert, a PEERS Communication alapítója a podcastok stratégiai szerepét emelte ki: „Egy podcast ma már nem csak hallgatni való – tudatos kommunikációs tervezés eredménye kell legyen.”
Trunk Tamás (Dablty) előadása arra ösztönzött, hogy szakítsunk a sztereotípiákkal és valódi kapcsolódási pontokat találjunk a Z és Alfa generációval – hiteles, értékeken alapuló módon.
Lőrincz Martin, a BME Építőmérnöki Kar Hallgatói Képviseletének elnöke szerint: „A hallgatók figyelmet és őszinteséget várnak a munkáltatóktól. Egy kitelepülésre a cégek inkább egy olyan építésvezetőt delegáljanak, aki példaként állhat előttük.”
A konferencia üzenete világos: az építőipari marketingkommunikáció nem háttérszereplő, hanem stratégiai eszköz, amely hatással van az ágazat jövőjére, versenyképességére és a fiatal tehetségek bevonzására.
A tagozat célja, hogy a jövőben még több hasonló eseményt és kezdeményezést indítson el. 2025-ben szakmai bejárások, a Spakli21 podcast folytatása és akár újabb konferencia is várható – a cél továbbra is az építőipari kommunikációs közösség erősítése.
Kincses Péter, az ÉVOSZ Médiatagozatának elnöke zárásként így fogalmazott: „A marketingkommunikációval az építőipar hangját formáljuk – ma már nem az a kérdés, hogy megszólalunk-e, hanem hogy hogyan és kikhez. A konferencia megmutatta: van hangunk, van közösségünk, és van jövőnk.”
További információ, sajtókapcsolat: Kincses Péter elnök, ÉVOSZ Média Tagozat, e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
***
Budapest, 2025. március 26.
Fotók forrása: Nagy Mihály, Magyar Építők